Een maand voorbij.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marinda Wermink - WaarBenJij.nu Een maand voorbij.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marinda Wermink - WaarBenJij.nu

Een maand voorbij..

Blijf op de hoogte en volg Marinda

27 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Na een super leuke verjaardag op stage vorige week donderdag, was ik vorige week vrijdag echt jarig! Donderdagavond vrij lang wakker gebleven, het was tenslotte toch mijn oudejaarsavond, maar omdat bijna iedereen al lag te slapen, gaf ik het ook net voor 00:00 op. Ik lag in bed, maar al gauw hoorde ik toch nog iets op de gang en ja hoor…. Om ongeveer 00:10 kwamen Mark(met gitaar), Maaike en Richi mijn kamer binnen en zongen een lied voor m’n verjaardag. Super lief!
Daarna ben ik lekker gaan slapen en werd vrijdag toch redelijk op tijd wakker; super leuk dat de dag in Nederland toen al lang begonnen was, want ik had al best veel felicitaties over de app en op Facebook; heel leuk wakker worden!
Yvette was deze ochtend al heel vroeg naar de supermarkt geweest en heeft gezorgd voor een heerlijk ontbijt, een echt verjaardagsontbijt. Omdat nog niet iedereen wakker was, heb ik eerst weer een rondje hardgelopen met Tessa. ’s morgens is dat echt heerlijk, maar omdat de zon toch al wel flink scheen, was het ook wel erg warm!
Na een lekkere douche was iedereen wakker en hebben ze voor me gezongen en hebben we gezellig samen ontbeten. Daarna heeft iedereen een beetje zijn eigen ding gedaan. Ik ben nog even met Tessa naar de bakker geweest om lekkere gebakjes op te halen voor mijn huisgenoten. Ondanks de leuke ochtend, had ik toch niet echt het gevoel dat ik jarig was; maar goed, of ik dat nou in Nederland altijd wel zo heb……

’s Avonds zijn we met z’n 10en uit eten geweest bij een jawel, pannenkoeken en poffertjes restaurant! Heerlijk! Mijn huisgenootjes waren zo lief om daar ’s middags al het een en ander heen te brengen, dus toen we daar waren kreeg ik al snel een feesthoedje op. Toen onze pannenkoeken kwamen, zaten er kaarsjes op mijn pannenkoek die ik natuurlijk nog uit moest blazen. Er is nog nooit zo veel voor m’n verjaardag gezongen als dit jaar, haha!
Na het eten zijn we naar ’t Vat geweest en hebben daar spelletjes gedaan en een lekkere cocktail gedronken. We hebben de avond afgesloten met een dansje in Touché.

Na een super leuk weekend, die we op zondagavond hebben afgesloten met een heerlijk etentje met de meiden bij ‘Amsterdam’, kon op maandag de stageweek weer beginnen.
Na een gewone stage-maandag kwamen op dinsdag Ron & Frank, twee docenten uit Nederland(Ron van mijn PABO en Frank van een andere PABO), een les van mij bekijken. Het ging super goed! De kinderen deden super leuk mee en Ron & Frank waren erg tevreden. Ook het schoolhoofd heeft erg positief over me gesproken en zei woensdag nog tegen me; je krijgt van mij een dikke 10!

Woensdag waren alle kinderen van mijn stageschool vrij en hadden we een teambuilding. Ondanks dat ik maar gewoon stagiaire ben, wilde het schoolhoofd mij hier graag bij hebben!
We hebben samen spelletjes gedaan en er was een vrouw die het programma leidde. Ik heb mijn collega’s door deze dag al een stuk beter leren kennen, erg leuk! Vanaf 3 uur konden we de omgeving bekijken en lekker kletsen en om 5 uur zaten we weer in de bus naar huis.
Vandaag was alweer de laatste stagedag van de week, het weekend is weer begonnen, wat een leven..

Wat het weekend ons gaat brengen is eigenlijk nog helemaal onbekend; we zien het wel!
Wat nog wel even de moeite waard is om te zeggen; afgelopen dinsdag zat ik hier precies een maand.. een maand! Wauw, dat is alweer 1/3 van de tijd..
Pap en mam, geniet volop van de rust in huis, voor je het weet moeten jullie me weer ophalen van Schiphol, haha!

Mi o si!

Liefs Marinda

  • 28 Maart 2014 - 09:26

    Opa En Oma.:

    Hoi Marinda. Ja wat gaat de tijd snel hé..Dat komt ook omdat je het daar goed naar de zin hebt.. waar wij alleen maar blij om zijn..We wensen je verder nog alle goeds toe...Lieve groetjes van ons !!!

  • 28 Maart 2014 - 22:38

    Anita:

    hallo marinda
    luuk verslag heb je weer om te leezen
    kom maar gouw weer
    groet anita

  • 29 Maart 2014 - 11:16

    Gerrie Wermink:

    Hoi Marinda

    Aan de verhalen te lezen heb je het geweldig naar je zin daar in Suriname
    Wat zal je een lekker kleurtje hebben als je terug komt.
    Ook heel mooi dat de kinderen van je genieten.
    Het is hier ook prachtig weer, dus ik ga ook van de zon genieten

    Groetjes Gerrie

  • 30 Maart 2014 - 20:29

    Tante Hennie:

    Wat schrijf jij gezellig, net of we er bij zijn!
    Veel plezier weer de komende week! Oh ja, Oma is helemaal trots met het cadeau wat je stuurde, de doos moet nog even bewaard blijven want daaraan zie je tenslotte waar die weg komt! Lief van je!

  • 31 Maart 2014 - 16:54

    Ina:

    fijn dat het zo goed met je gaat, en wat een ervaring, jij zal best een goede en lieve juf worden nog veel sucses verder.

  • 31 Maart 2014 - 17:16

    Gerda:

    Hoi Marinda,
    Super leuk om je verslag te lezen,fijn dat je het zo naar de zin hebt.
    Kan me voorstellen dat het schoolhoofd dik tevreden over jou is, denk ook dat je een super lieve juf bent. Veel plezier nog.

    Gr. Gerda
Marinda

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 13000

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 23 Mei 2014

Suriname

Landen bezocht: