All good things come to an end - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marinda Wermink - WaarBenJij.nu All good things come to an end - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marinda Wermink - WaarBenJij.nu

All good things come to an end

Blijf op de hoogte en volg Marinda

21 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

22 mei 2014, een dag die heel lang super ver weg leek, maar nu is het bijna zover.. mijn tijd in Suriname zit er op!

Vorige week donderdag, een week voor vertrek, zijn we voor de laatste keer echt met z’n zevenen uit eten geweest. Allemaal een beetje chique gekleed, want we gingen naar de Garden of Eden.
Een best wel luxe restaurant hier in Paramaribo. Het zag er super mooi uit en we hebben heerlijk gegeten.
Toen de rest zich klaar ging maken voor een avondje stappen, hebben Lisanne en ik de laatste dingen in onze koffer gedaan en hebben we nog ongeveer 1,5 uur geslapen. Om 4:00 ’s nachts werden we opgehaald met de taxi en een paar uur later zaten we in het vliegtuig naar Curaçao!
Toen we daar aankwamen hebben we eerste de spullen naar het appartement gebracht. Het zag er heel goed en netjes uit en.. we hadden een zwembad! Hartstikke leuk, maar achteraf hebben we er helemaal geen gebruik van gemaakt, we zijn maar weinig bij het appartement geweest om zoveel mogelijk van Curaçao te kunnen zien.
We hebben gewinkeld, veel verschillende stranden gezien en heerlijk van de zon genoten. Zondag zijn we een dag naar Klein Curaçao geweest met de boot; wat super mooi! Het is daar echt geweldig en alle foto’s die je maakt lijken net een plaatje; wauw!
Maandag hebben we iets gedaan wat ik ook echt niet had willen missen. We werden om 8:00 uur verwacht bij de Dolphin Academy en ongeveer een half uur later lag ik in het water met twee super mooie dolfijnen. Wat een ervaring! Omdat we maar met kleine groep waren, 4 mensen, hadden we lang de tijd om te zwemmen met de dolfijnen. Heel gaaf!
Afgelopen nacht zijn we om ongeveer 00:00 uur weer aangekomen op het vliegveld in Suriname na vijf super leuke dagen in Curaçao.

Vanmorgen ben ik nog even naar stage geweest, met de bedoeling om foto’s te maken van de bibliotheek, die al zo goed als af zou zijn. Maar… Suriname zou Suriname niet zijn als het echt af was; het is nog niet af. De ruimte is super mooi geworden, heel strak, maar het gereedschap stond nog midden in het lokaal en er stond verder nog niks. Wel jammer, nu kan ik zelf geen foto’s maken en het eindresultaat zien, maar het schoolhoofd gaat foto’s laten maken en deze krijg ik nog van haar. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden!

Ik ben nog even in mijn klas geweest om echt afscheid te nemen. Een aantal kinderen kwamen direct naar me toe gerend toen ze me aan zagen komen en ik heb weer heel wat brasa’s(knuffels) gehad.
Ik moet toch wel zeggen dat ik het best wel even moeilijk had toen ik zelfs een aantal kinderen met tranen in de ogen zag bij mijn afscheid… SLIK!

Vanavond gaan we voor de laatste keer uit eten. We gaan met een grote groep; huisgenoten en mensen die we hier hebben leren kennen! Gezellig!
Morgen ontbijten we gezellig samen en om 13:30 worden we met de taxi opgehaald om naar het vliegveld te gaan.

Vrijdagmorgen om 7:30 land ik op Schiphol; eindelijk weer lekker thuis bij alle lieve mensen die ik toch best gemist heb; ik kijk er naar uit!
Bedankt voor het lezen van mijn verslagen en het plaatsen van al die lieve reacties! Het is echt fijn dat er zoveel mensen je volgen en geïnteresseerd zijn in wat ik allemaal heb beleefd!
Het was een toptijd waarin ik heel veel dingen heb meegemaakt, gezien en ervaren; een tijd die ik nooit meer zal vergeten!

Tot snel!!

Liefs, Marinda

  • 21 Mei 2014 - 19:32

    Anne-Roos:

    Fijn dat je het daar zo super naar je zin hebt gehad! Ben echt trots op je en vind het nu toch ook wel weer erg fijn dat je bijna terug komt. Heb mijn liefste vriendinnetje wel gemist, maar je hebt dit zeker verdient!
    Je bent een topper meid!

    Dikke kus en tot vrijdagochtend!

  • 21 Mei 2014 - 19:43

    Errie:

    Wat heb jij een toffe tijd gehad daar in Suriname
    Maar toch ook wel leuk dat je snel weer terug bent
    En inderdaad wat een prachtige foto's heb je gemaakt

    Groetjes Gerrie

  • 21 Mei 2014 - 19:44

    Mam:

    Hoi Marinda

    Je laatste verslag... Ik ga je verslagen missen, maar wat ben ik blij dat je weer thuiskomt!!
    Tot vrijdag morgen
    Een hele goede reis terug.

    Liefs mam

  • 21 Mei 2014 - 19:53

    Lysanne:

    Hoi Marinda,
    Ook ik ga je verslagen missen. Het was leuk om via deze weg te lezen wat je allemaal hebt mee gemaakt.
    Ik wens je een goede terugreis! En wat zal het fijn zijn om iedereen weer te zien....

    Groetjes Lysanne

  • 21 Mei 2014 - 20:30

    Opa En Oma:

    we kijken er naar uit dat je weer thuis komt !!!

  • 21 Mei 2014 - 20:54

    Henny Wermink:

    Hoi marinda. Wat een gave tijd heb je gehad, iets om nooit meer te vergeten. Dit pakken ze mooi niet meer van je af. Geniet nog even van de laatste dingen ,een goede reis en alvast een welkom thuis in Nederland. Gr Henny en tot gauw.

  • 21 Mei 2014 - 21:08

    Tonny Hendriks:

    Hoi Marinda,

    Ook wij hebben genoten van al je verslagen, je foto's, je belevenissen, jij hebt Suriname een stukje bij ons gebracht.
    Kom snel naar huis, er is hier iemand die op je wacht.

    Goede reis!!!

    Groetjes van ons allen.

  • 21 Mei 2014 - 22:09

    Juliët:

    Hoi Marinda,

    Wat mooi om te lezen hoe jij daar genoten hebt en wat je allemaal mee hebt gemaakt!!

    Succes!!

    Groetjes Juliët

  • 22 Mei 2014 - 08:42

    Jim En Aly:

    Wij zullen je prachtige verhalen missen, zo levendig als jij kan schrijven,!!! wij wensen je een goeie reis terug,
Marinda

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 13006

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 23 Mei 2014

Suriname

Landen bezocht: