Het is begonnen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marinda Wermink - WaarBenJij.nu Het is begonnen... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Marinda Wermink - WaarBenJij.nu

Het is begonnen...

Blijf op de hoogte en volg Marinda

27 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Dinsdagmorgen was het echt zover. Om 8:30 ben ik met pap, mam, Anne-Roos en Fedor in de auto gestapt richting Schiphol. Eigenlijk totaal nog niet met het besef dat ik voor 3 maand weg zou gaan.
Nadat ik mijn koffer al had ingeleverd, hebben we nog koffie gedronken en toen zijn we naar de gate gelopen. Hier hebben we snel afscheid genomen, het ging nu echt gebeuren……
Het was voor mij de eerste keer vliegen, maar de vlucht was prima.

Aangekomen in Suriname werd het bij de visumcontrole direct bevestigd; ze hebben hier geen haast… We konden daarna direct in de taxi stappen en moesten toen ongeveer nog een uur rijden naar ons huis. Hier werden we goed ontvangen door onze huisgenoten.
We hebben de kamers verdeeld en ik heb m’n kleren alvast in de kast gelegd. Hiervoor heb ik wel eerst een sopje in een steelpannetje gemaakt (geen emmer o.i.d.) en de kast helemaal schoongemaakt. Ik ben niet snel ergens vies van, maar dit was toch wel echt smerig!
Daarna hebben we nog wat met elkaar gedronken. Ik heb nog even gedoucht, want pff, wat is het warm hier.. Om 2 uur Surinaamse tijd lag ik in bed, wel gek om te bedenken dat Fedor op dat moment alweer moest werken.

De eerste nacht redelijk geslapen, vaak wakker geweest van de warmte, maar gelukkig hebben we allemaal een ventilator op onze kamer, deze heb ik gewoon de hele nacht aan.
Om 6:55 stond ik samen met twee andere meiden met een sopje en een doek in de kamer om te poetsen; even alles lekker schoon.

Vandaag hebben we fietsen gehuurd, een simkaart gekocht met een Surinaams nummer, boodschappen gedaan en lekker rondgefietst. Wel even wennen, het verkeer is best een chaos; we moeten links fietsen en de bestuurders blijven maar toeteren, maar wat is Suriname mooi!!
We zijn alvast langs al onze stagescholen gefietst om even te kijken waar we de komende tijd heen moeten. Mijn stageschool zag er leuk uit, maar heel erg kaal. Ik heb zelfs al even een man gesproken die daar werkt, hij was erg enthousiast en heeft even wat over de school vertelt.
Morgen gaan we naar het bestuur van de scholen om ons voor te stellen en dan krijgen we een soort goedkeuring, dat is hier normaal in Suriname. Daarna ga ik nog een keer naar mijn stageschool om kennis te maken met het schoolhoofd en dan kan het maandag echt beginnen; stage in de bovenbouw op de Petrus Dondersschool. Ik heb er super veel zin in!

We zitten nu nog heerlijk buiten, het is ongeveer 23 graden. Straks lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag!

Liefs, Marinda

  • 27 Februari 2014 - 06:56

    Jorinda:

    Heee marin. Leuk verslag!!! Xx

  • 27 Februari 2014 - 06:58

    Mam:

    Mooi verslag. Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie avontuur.

  • 27 Februari 2014 - 07:43

    Linda Wermink:

    Wat een avontuur! Heel veel plezier, geniet ervan!

  • 27 Februari 2014 - 08:00

    Marleen:

    Gaaaaaaaf!!! Heel veel plezier!!

  • 27 Februari 2014 - 08:11

    Anne-Roos:

    Leuk geschreven meid! Leuk dat we zo toch weten wat je daar doet. Ben blij dat je het zo leuk vindt!
    xxxx

  • 27 Februari 2014 - 08:16

    Marjan Masman:

    Leuk om je zo te volgen. Geniet er van!

  • 27 Februari 2014 - 09:04

    Marije:

    Hee Marinda ( en Lisanne) , wat klinkt het goed! Ik ben heel benieuwd naar de sfeer impressie! Ik blijf jullie volgen en ben ook benieuwd hoe de stage verder is!

    Geniet er van! Liefs, Marije

  • 27 Februari 2014 - 09:21

    Trudy:

    Hoi Marinda!

    Fijn dat alles goed is gegaan en dat je op plaats van bestemming bent aangekomen! Dat je eerst alles moet schoonmaken..... Mooi welkom is dat...
    Succes met alle kennismakingen. Eindelijk kan alles dan echt beginnen! Geniet er van. Ik wens je heel veel succes en heel veel plezier! Kijk uit naar je volgende nieuwsbericht! :-)

  • 27 Februari 2014 - 09:25

    Alina Van Der Veen:

    Hoi Marinda, Jullie liggen vast nog op 1 oor als ik dit schrijf.
    Hier zijn we alweer aan de arbeid.
    Maar mooi dat de eerste indruk goed is en dat het vliegen je is meegevallen
    hoorde al van Lisanne dat het voor jou de eerste x was. Gelukkig hebben jullie plavuizen
    op de kamer en kun je alles goed schoon poetsen haha.
    Maak er een leuke en vooral gezellige tijd van en kom maar op met de verhalen
    en natuurlijk ook de foto's. Dan kunnen we hier ook een beetje meegenieten van jullie avontuur.

    Groetjes Alina

  • 27 Februari 2014 - 09:35

    Gerda:

    Hoi Marinda, super om zo op de hoogte te blijven.
    Succes !!!! Groetjes Gerhard en Gerda

  • 27 Februari 2014 - 10:18

    Tonny Hendriks:

    Hoi Marinda,
    Heerlijk dat het begin zo goed is. Ook wij gaan je zeker volgen!!
    Succes a.s maandag bij je eerste stagedag.
    Groetjes van ons allen.

  • 27 Februari 2014 - 10:19

    Herma:

    Leuk verslag. Lijkt mij leuk daar alleen het weer al heerlijk. Veel succes maandag op de school. Lieve groetjes.

  • 27 Februari 2014 - 11:10

    Lynnwunnink:

    Super Marinda, heerlijk z'n goes begin! geniet er van meid xx

  • 27 Februari 2014 - 11:20

    Jannaendeman.:

    hallo Marinda ,fijn dat wij je berichtjes ook kunnen lezen. we hopen dat je veel plezier zult hebben daar.. tot horens !! veel liefs van ons !!!

  • 27 Februari 2014 - 12:14

    Johan:

    Heel veel plezier
    Groeten Johan

  • 27 Februari 2014 - 12:47

    Ina Landeweerd:

    mooi hoor dat jij ook een stage gaat doen, zal best lukken geniet er ook masar van is zo weer voorbij sucses,

  • 27 Februari 2014 - 13:25

    Tante Hennie:

    Mooi om te lezen! Geniet van alles!

  • 27 Februari 2014 - 13:27

    Henny Wermink:

    Hoi Marinda.

    Mooi verslag, geniet van je stage en van al het moois dat je tegenkomt. Veel plezier.Leuk om je reisverslag te lezen.

    gr Henny W

  • 27 Februari 2014 - 17:12

    Anita Visscher:

    hallo marinda '
    luuk om joun verslag zo te leezen
    groet anita visscher

  • 27 Februari 2014 - 17:39

    Gerrie:

    Ha die Marinda

    Leuk om je verslag te lezen, geniet de eerste dagen nog maar even van het mooie weer, want maandag moet je echt aan de bak
    Groetjes Gerrie

  • 27 Februari 2014 - 18:44

    Jennie Van Der Veen:

    Hoi Marinda, ik wens jou heel veel succes met jou stage plek,
    Geniet er van.
    Groetjes, Jennie van der Veen.

  • 27 Februari 2014 - 18:49

    Gerrie:

    Hoi Marinda

    Wat een mooie foto's

    Gerrie

  • 27 Februari 2014 - 19:38

    Sandra Ottenhof:

    Spannend avontuur!! Leuk! Veel plezier

  • 28 Februari 2014 - 09:01

    Lisanne:

    He Marin, leuk om je verhalen zo te volgen! Veel plezier in Suriname!!

  • 01 Maart 2014 - 18:14

    Erna:

    Hallo Marinda.

    Wat leuk om je verslagen te lezen, ik blijf je volgen op deze manier. Ben benoeiwd hoe je het gaat vinden en wat je allemaal mee gaat maken. Heel veel succes, gaat je vast en zeker lukken. groetjes Erna
Marinda

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 727
Totaal aantal bezoekers 13014

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 23 Mei 2014

Suriname

Landen bezocht: