Het komt steeds dichterbij... - Reisverslag uit Witharen, Nederland van Marinda Wermink - WaarBenJij.nu Het komt steeds dichterbij... - Reisverslag uit Witharen, Nederland van Marinda Wermink - WaarBenJij.nu

Het komt steeds dichterbij...

Blijf op de hoogte en volg Marinda

22 Januari 2014 | Nederland, Witharen

Terwijl ik zelf nog volop bezig ben met alles wat nog af moet voor Suriname, hoor ik steeds vaker de opmerking; 'Goh het schiet mooi op hè, voor je het weet zit je in Suriname, spannend hoor!'

En het klopt.. nog ongeveer 5 weken en ik vertrek voor 3 maand naar Suriname.

Vorige week heb ik, na echt een super leuk en leerzaam half jaar, afscheid genomen op mijn stageschool in Vilsteren.
Een moment waar ik tegenop zag, omdat ik het daar echt heel erg naar mijn zin had, maar ook een moment om uit te kijken naar Suriname.

Samen met alle lieve kinderen van groep 3, hebben we geld ingezameld voor mijn stageschool in Suriname.
Super om te zien hoe fanatiek de kinderen koekjes, appelflapjes en mini-kwarktaartjes hebben verkocht. Wat moesten we veel bakken!
Een deel van alles wat verkocht was, heb ik samen met de kinderen op stage gebakken, maar om de bestellingen toch in een korte tijd mee te geven aan de kinderen, moest ik ook thuis flink aan het bakken.
Het waren twee drukke weken maar dankzij de kinderen, en ook zeker dankzij m'n lieve moeder, die heel veel geholpen heeft, kon ik op woensdag 15 januari mijn actie afsluiten met een super opbrengst:
€ 193,-!!

Naast het geld dat we op mijn stage hebben ingezameld, heb ik ook geld gekregen van familie en buren!
Totaal zit ik al op een bedrag van € 383,- en dat had ik echt nooit verwacht! Super!
Samen met mijn stageschool wil ik overleggen wat ik het best voor ze kan kopen, zodat ik weet dat het geld echt op een goede manier wordt besteed en de kinderen er ook echt iets aan hebben.
Dit zal ik hier later nog vermelden, met foto's!

Van onze voerleverancier, Agrifirm, krijg ik pennen om mee te nemen voor mijn stageschool. Een pen.. iets wat hier heel normaal is, en daar waarschijnlijk veel meer gewaardeerd zal worden.

Door mijn actie voor Suriname ben ik eigenlijk constant bezig met de reis. De meeste dingen zijn geregeld, ik ga alleen binnenkort nog met Anne-Roos naar Amsterdam om mijn visum op te halen.
Als die binnen is, hoef ik alleen nog maar mijn koffer in te pakken.

Voor ik daar écht naar uit kan kijken, moet ik eerst nog hard aan de bak om al mijn verslagen volgende week donderdag in te kunnen leveren.

Jullie horen van mij!















  • 22 Januari 2014 - 22:23

    Alina:

    Hoi Marinda,

    Mooi verhaal en allemaal heel herkenbaar.
    Jullie hebben het er allemaal maar druk mee en inderdaad het gaat
    snel. Voor we weten staan wij allemaal op Schiphol om jullie uit te zwaaien.
    Wij gaan jullie natuurlijk volgen via deze site.
    Super leuk al die verhalen.
    Succes nog met de laatste dingetjes te regelen.

    Groetjes Alina v/d Veen

  • 23 Januari 2014 - 06:56

    Jorinda:

    Mooi verslag marinda. Leuk om te lezen. Succes nog met de laatste dingen regelen xxxxx

  • 31 Januari 2014 - 11:51

    Broer:

    Mooi zusje!!!

    Succes nog met je verslagen!!

    Liefs je broer

  • 31 Januari 2014 - 15:53

    Gerda:

    Hoi Marinda,
    Vind het nu al leuk om de voorbereidingen te lezen,wat zal het straks leuk worden om al je belevenissen te lezen.
    Succes nog met alles.
    Groetjes Gerda en Gerhard.

  • 24 Februari 2014 - 17:16

    Gerrie:

    Hoi Marinda

    Ik wens jou een hele goeie reis toe en heel veel plezier daar in Suriname

  • 25 Februari 2014 - 18:45

    Trudy:

    Goede reis gehad? Welkom in Suriname! Deze ervaringen kan niemand je meer afnemen. Je kan ze wel delen. Succes met het bijhouden van deze weblog! Je hebt vast veel mensen die je zullen volgen. Succes, het ga je goed!

  • 25 Februari 2014 - 21:27

    Jim En Aly:

    goeie reis gehad? veel succes, we volgen je via deze site

    groetjes
Marinda

Actief sinds 16 Nov. 2013
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 13044

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 23 Mei 2014

Suriname

Landen bezocht: